Zobacz najlepsze ćwiczenia na zgrabne nogi!

Wiele ludzi na nowy rok spisuje swoje postanowienia noworoczne. Jedni chcą więcej czytać książek, inni spędzać więcej czasu z dziećmi, jeszcze inni nauczyć się języka obcego i być w tym regularnym… Największa liczba osób jednak chciałaby w nowym roku po prostu schudnąć, aby czuć się dobrze w swoim ciele i pięknie wyglądać. Zazwyczaj są to kobiety, choć mimo wszystko mężczyźni też tego chcą, nawet jeśli nie są w stanie się do tego przyznać.

W internecie można znaleźć wiele filmików na ćwiczenia ze sławnymi osobami na całe partie ciała lub wybrane przez nas, tak jak na przykład pośladki, brzuch, uda, łydki czy ramiona. W zależności od tego, czy potrzebujemy schudnąć z górnych partii ciała, czy z dolnych, teraz można znaleźć ogromną masę ćwiczeń. Problemem jest jednak zmotywowanie się do działania. Każdy chciałby być piękny i mieć energię do życia, jednak utrzymać swoje postanowienie już nie każdy potrafi. Pierwszy dzień, ewentualnie pierwszy tydzień, a potem nagle wszystkie inne zajęcia są znów ciekawsze i tak przekładamy ciągle nasze ćwiczenia, aż wracamy do punktu wyjścia i tak mijają miesiące.

Odchudzanie lub po prostu strata zbędnego tłuszczu

Ważne jest, aby się zastanowić dlaczego ktoś chce schudnąć. Warto znaleźć w sobie wyższe wartości niż porównywanie się do gwiazd z płaskim brzuszkiem i pokaźnymi pośladkami. Nie od razu Rzym zbudowano. Tak samo jest z ćwiczeniami. Dobrze jest ustanowić sobie target, np. ile razy w tygodniu chcemy ćwiczyć. Na pewno jest to też związane z czasem, którym dysponujemy, bo nie chodzi przecież o to, żeby stworzyć wygórowany cel a potem spalić go na panewce. Najlepiej wyśrodkować swój cel. Jeśli myślimy optymistycznie, że damy radę ćwiczyć 3 razy w tygodniu to super! Ale wybierzmy sobie wtedy za cel 2 dni, a jeśli damy radę 3 dni to można to zapisać jako sukces i coś, za co możemy się nagrodzić. Można się nagrodzić np. w formie gadżetu do biegania lub innej aktywności fizycznej. Błędnym prezentem byłyby słodycze lub cokolwiek innego do jedzenia, które bardzo nam smakuje, ponieważ z pewnością skonsumujemy tego dużo więcej, niż powinniśmy.

Emocjonalne podejście do jedzenia

To właśnie nazywa się emocjonalne podejście do jedzenia. Jedzenie powinno być dla nas niczym więcej jak pożywieniem, które daje nam energię do życia, a nie zabiera tak jak to robią słodycze. Kiedy ktoś zje kilka kawałków ciasta to czy ma ogromną ochotę na spacer, czy raczej na drzemkę na kanapie? Raczej to drugie. Dlatego też nie należy nagradzać siebie ani innych jedzeniem. Jest przecież wiele innych i przyjemnych prezentów, które uszczęśliwią i nie znikną w ciągu 30 minut. To kolejny argument, żeby podarować sobie coś niejadalnego.

Jak schudnąć z konkretnej partii ciała?

Wiele ludzi myśli, że jak będzie robiło brzuszki to schudną i będą mieli czteropak na brzuszku. Zaczynają ćwiczyć, bo przecież nowy rok i te postanowienia, mijają tygodnie, miesiące i nawet jeśli ktoś jest naprawdę regularny i się bardzo stara, mięśnie się nie pokazują. Dlaczego? Z bardzo prostego powodu. Jeśli ktoś ma na brzuchu tłuszczyk lub na innej partii ciała, to ten nadmiar kilogramów nie zniknie magicznie od robienia brzuszków, które de facto budują mięśnie. Właśnie o to chodzi. Najpierw trzeba spalić tłuszcz, a potem budować mięśnie. Można oczywiście też spalać tłuszcz i budować mięśnie jednocześnie, tylko do tego potrzeba różnych ćwiczeń, aby to osiągnąć. Żeby schudnąć trzeba zacząć mniej spożywać kalorii – czyli najłatwiej będzie wyeliminować fast foody i słodycze. W zamian za to należy samemu sobie gotować i jeść owoce. Dodatkowo dodać aktywność t.j. bieganie, aeroby lub kardio. Na siłowniach jest wiele opcji do wyboru, więc jeśli ktoś nie lubi lub nie może biegać, na pewno znajdzie coś innego, co pozwoli się zmęczyć i wypocić.

Niestety nie można schudnąć z konkretnej partii ciała. Po prostu podczas chudnięcia powoli nasze mięśnie się odkrywają w mniej więcej równomiernym tempie. Zazwyczaj każdy ma jakieś partie ciała, gdzie ten tłuszcz chętniej się odkłada, np. boczki, pośladki lub brzuch. Jest to naturalne zjawisko i każdy tak ma. Bieganie pomoże zrzucić tłuszcz i zanim się obejrzymy, po boczkach nie będzie ani śladu.

Aby zbudować mięśnie należy wykonywać ku temu stosowne ćwiczenia. I teraz w zależności od partii będą one zróżnicowane. Są ćwiczenia, które angażują kilka mięśni jednoczenie a są też takie, które skupiają się głównie na jednym mięśniu. Mięśnie można ćwiczyć w domu, bez specjalnego sprzętu (jak np. brzuszki), a jeśli ktoś jest zaawansowany lub podoba mu się umięśnione ciało, może również ćwiczyć z ciężarami. W dzisiejszych czasach najbardziej poleca się połączyć obie te aktywności. Oczywiście ważne jest również to, czy lubimy dane zajęcia, więc jeśli nie cierpisz podnosić ciężarów, po prostu rzuć to i ćwicz ze swoją masą ciała!

Ćwiczenia na piękne nogi

Mimo iż, jak już wyżej wspomniano, cwiczenia na odchudzanie nog nie istnieją, są ćwiczenia, które pomogą je wyszczuplić i nadać im pięknego kształtu.

Oto i kilka przykładów ćwiczeń w domu:

1. Nożyce pionowe i poziome leżąc
2. Wejścia na krzesło
3. Przysiady
4. Wstawanie z krzesła i siadanie na jednej nodze
5. Wchodzenie na krzesło jedną nogą (na przemian)

Najlepiej wykonywać po 10-12 powtórzeń na każde ćwiczenie i robić po 3-4 serie. Wszystko zależy od zaawansowania danej osoby, więc jeśli jest komuś ciężko zrobić choćby 3 serie, może robić najpierw tylko 2, a potem po jakimś czasie więcej.

Kolejne przykłady ćwiczeń, tym razem na budowanie mięśni nóg na siłowni:

1. Przysiady z ciężarem
2. Wykroki bułgarskie (pozycja jak do wykroku z tą różnicą, że tylna stopa znajduje się swobodnie na krześle, dzięki czemu ciężar ciała jest przeniesiony na przednią nogę)
3. Sumo (dla zaawansowanych – można stanąć na dwóch stepach, aby zejść z ciężarem jeszcze niżej, zachowując przy tym proste plecy)

Na siłowni jest również wiele maszyn do ćwiczeń różnych mięśni nóg, więc jeśli ktoś nie jest pewny jak wykonywać ćwiczenie to może z nich skorzystać lub poprosić o pomoc trenera na siłowni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *