Napoje w diecie odchudzającej

Ciągle marzymy i dążymy do idealnej sylwetki. Każdy z nas chce wyglądać atrakcyjnie i cieszyć się swoim wyglądem patrząc w lustro. Jeśli nasza sylwetka nie jest zadowalająca podejmujemy decyzję o przejściu na dietę, oraz rozpoczęciu, bądź zwiększeniu naszej aktywności fizycznej. Jak to zrobić prawidłowo? Na pewno nie powinniśmy z dnia na dzień wprowadzać drastycznych zmian i dużych restrykcji kalorycznych. Podobnie z ćwiczeniami. Zaczynajmy stopniowo zwiększać naszą aktywność fizyczną. Z czasem na pewno osiągniemy zadowalające nas rezultaty. Od czego powinniśmy zacząć decydując się na dietę? Spójrzmy na nasz obecny jadłospis. Przeliczmy jego wartość kaloryczną, a następnie odejmujmy co tydzień po ok 200 kcal. Tak przez 3 tygodnie. Nie warto schodzić na diety poniżej 1500 kcal, gdyż nie będą dla nas korzystne. Może i schudniemy w ten sposób szybciej, ale ucierpi na tym nasze zdrowie i kondycja fizyczna. Poza tym, gdy zdecydujemy się zakończyć dietę może spotkać nas tak zwany efekt jojo. Nikt raczej tego nie chce. Dieta powinna być dobrze zbilansowana. Zawierać odpowiednią dla nas ilość białka, węglowodanów i tłuszczy, lecz to są tylko makroskładniki. Ich proporcje są ważne na diecie, ale nie kierujmy się nimi samymi. Bardzo ważne jest też dostarczanie sobie odpowiednich ilości mikroskładników takich jak witaminy i minerały. Patrząc jedynie na ilość kalorii ryzykujemy sporymi niedoborami mikroskładników w diecie, co będzie skutkowało pogorszeniem naszego samopoczucia i zdrowia. Aby do tego nie dopuścić wybierajmy produkty bogate odżywczo. Na diecie najlepsze dla nas będą te z małą ilością kalorii i dużą ilością witamin i minerałów. Podstawę naszej diety powinny zatem stanowić warzywa i owoce. Są one bogactwem mikroskładników potrzebnych naszemu organizmowi. Przy okazji mają one bardzo małe ilości kilokalorii w porównaniu do chociażby produktów mącznych. Tych na diecie starajmy się unikać. Są kaloryczne i przepełnione węglowodanami, które nie sprzyjają naszej sylwetce. Przy czym zawierają one znikomą ilość mikroelementów, gdyż są wysoko przetworzone. Innych wysoko przetworzonych produktów również starajmy się unikać na diecie. Dobrym pomysłem na zdrową przekąskę zamiast batonika, czy chipsów będą owoce. Zawierają dużo wody, również dobrej dla organizmu i naszej sylwetki, a poza tym są skarbnicą witamin i minerałów (zwłaszcza tych rozpuszczalnych w wodzie). Tłustego awokado również nie warto się bać. Jest to dobry tłuszcz, sprzyjający naszego zdrowiu i dobremu samopoczuciu. Zawiera kwasy omega 3, dzięki czemu działa przeciwzapalnie i wspomaga zachowanie równowagi między kwasami omega 6. Tych z kolei w dietach większości ludzi dzisiaj jest zdecydowanie za dużo. Do wyboru mamy również arbuzy, jabłka, gruszki, pomarańcze, winogrona i wiele innych owoców. Winogrona a odchudzanie? To zdecydowanie dobry wybór. Są smaczne i zdrowe. Idealnie sprawdzą się na zdrową i niskokaloryczną przekąskę. Wystarczy je tylko umyć i można się nimi zajadać. Wybierajmy raczej surowe owoce, gdyż w takiej formie są dla nas najzdrowsze. Podobnie jak dla naszej sylwetki. Winogrona zawierają flawonoidy, przydatne dla naszego zdrowia. Mają one również właściwości antynowotworowe. Flawonoidy znajdują się przede wszystkim w pestkach, szypułkach i skórce winogron. Są także bogactwem witaminy C i A. Flawonoidy jak i wyżej wymienione witaminy to naturalne przeciwutleniacze (inaczej antyoksydanty). Niszczą one wolne rodniki tlenowe, odpowiedzialne między innymi za rozwój chorób nowotworowych. Dzięki nim również wolniej starzeje się nasz organizm, tak jak i skóra. Zapewniając sobie w diecie cały czas odpowiednią ilość antyoksydantów dłużej pozostaniemy młodzi i piękni. Zmarszczki będą się nam wolniej pojawiać, a skóra dłużej pozostanie elastyczna. Jeśli mamy możliwość wybierzmy te z fioletową skórką. Zawiera ona barwniki antocyjany, które również mają wysoce przeciw utleniające właściwości. Wartość energetyczna w 100 gramach winogron to zaledwie 69 kcal. Są więc niskokaloryczne, a takie produkty są nam potrzebne na diecie, w której dokonujemy restrykcji kalorii. Jeśli nie lubimy pestek winogron, przeszkadzających w czerpaniu przyjemności z jedzenia i plusy tych owoców dalej nas nie zachęcają z powodzeniem możemy wybrać winogrona bezpestkowe. Są dla nas równie wartościowe i nie zawierają nieprzyjemnych dla podniebienia i zębów pestek. Dzisiaj są bardzo łatwo dostępne, niemalże w każdym większym sklepie, bądź na targu można je dostać. Korzystajmy z tego i jedzmy je ze smakiem przy okazji dbając dalej o piękną sylwetkę. Będą idealną przekąską, dodatkiem do pierwszego, czy drugiego śniadania, oraz podwieczorku. Możemy zajadać je same, zaledwie umyte pod wodą jak i wkomponować je w pełnowartościowy posiłek. Sprawdzą się dobrze jako dodatek do jogurtu, owsianki, czy w sałatce owocowej. Taką sałatkę możemy zabrać również na jakieś przyjęcie. W gronie znajomych będziemy mogli jeść bez obaw o naszą sylwetkę, czy uszczerbku na postanowieniach diety. Być może dzięki temu zachęcimy znajomych, by bardziej dbali o swój jadłospis i pokażemy, że można to robić w bardzo łatwy sposób. Winogrona będą również idealnym składnikiem koktajli, czy szejków. W celu ich zrobienia wystarczy nam blender i kilka innych warzywno-owocowych dodatków. Uzupełniamy je płynem (wodą, sokiem, bądź mlekiem) i powstaje nam pyszny i smaczny koktajl, który z powodzeniem zastąpi normalny posiłek. Jeśli mamy w domu wyciskarkę do soków możemy je również wyciskać i komponować z nimi mnóstwo rodzai pysznych, pełnych witamin i minerałów napoi. Jest to dobre rozwiązanie dla osób nie przepadających za owocami w formie stałej, ale lubiących słodkie napoje. To dobry krok w kierunku zdrowej diety i polepszenia swojego menu. Najlepsza w tym przypadku będzie wyciskarka wolnoobrotowa. Zachowuje ona więcej miąższu z owoców, co za tym idzie w soku pozostaje więcej witamin i minerałów, a także błonnika z owoców. Soki możemy komponować również z dodatkiem warzyw. Ważne, by soki nie stanowiły jednak podstawy naszej diety, a jedynie dodatek, gdyż mimo swoich walorów zdrowotnych zawierają sporo cukru. Na diecie pijmy przede wszystkim wodę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here