Skuteczne odchudzanie

Wraz z Nowym Rokiem postanowiłeś, że tym razem porządnie się za siebie weźmiesz. Nadszedł czas, by skutecznie zrealizować swoje postanowienia i nie osiąść na laurach po kilku dniach. Wśród twoich celów jest zdrowe odżywianie i zgubienie kilku ponadprogramowych kilogramów. Jedna z metod, która Ci w tym pomoże to zielone koktajle na odchudzanie.
Zanim wprowadzisz w życie nowe postanowienia, zapoznaj się z kilkoma zasadami, które uczynią dietę prostą i przyjemną.
Pierwszy aspekt, który musisz wziąć pod uwagę to sprzęt, który pomoże Ci przygotować drogocenne napoje. Może być to zwykły blender typu żyrafa, blender kielichowy lub sprzęt dużej mocy typu Thermomix.
Weź pod uwagę następujące czynniki:
– jaka powinna być moc blendera i ile posiada obrotów
– jakie są rodzaje i pojemność dzbanów blendera
– jaką gwarancję na sprzęt oferuje producent
– ile pieniędzy możesz przeznaczyć na zakup
Jeśli twoje zielone koktajle na odchudzanie nie będą zbyt skomplikowane, ani nie będą zawierały bardzo twardych składników, wystarczy prosta maszyna. Z kolei gdy masz w planach dodawanie orzechów, bądź twardszych warzyw korzeniowych do swoich mikstur, rozważ sprzęt o lepszej mocy.
Codzienne picie smoothies to świetny sposób na dostarczenie organizmowi niezbędnych witamin i minerałów. Co zrobić, by nie popełniać błędów przygotowując zielone koktajle na odchudzanie?
1. Napój złożony z samych owoców.
Zielone smoothie z kiwi, agrestu i jabłuszka to z pewnością pyszne połączenie. Jednak same owoce dostarczają nam dość dużej dawki cukru. Jest to najbardziej naturalna forma słodyczy ale czy na tym zależy nam w zdrowym odżywianiu? Świetnym pomysłem będzie tworzenie koktajli owocowo-warzywnych. Skuś się na dodatek zielonych warzyw jak brokuły, seler naciowy, zielony groszek czy natka pietruszki. Walory zdrowotne gwarantowane!
2. Picie napoju kilka godzin po zmiksowaniu.
Witaminy i inne cenne substancje odżywcze są bardzo ulotne. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest spożycie smoothie od razu po przygotowaniu. Gdy narazimy naszą miksturę na kontakt z powietrzem, światłem i ciepłem, niestety utraci ona część ze swoich właściwości. Jeśli jednak chcemy nasze zielone koktajle na odchudzanie zabrać na wynos, pamiętajmy aby zamknąć je szczelnie i tak długo jak możliwe trzymać w lodówce.
3. Obieranie owoców ze skórki – to właśnie w skórce zawarty jest cenny błonnik pokarmowy. Nie pozbawiajmy się tego składnika. Jest kluczowy w diecie.
4. Brak dodatku dobrych tłuszczów.
Pamiętajmy, że duża część witamin rozpuszcza się w tłuszczach. Warto więc dorzucić do koktajlu na przykład awokado albo łyżkę masła orzechowego. W ten sposób wpłyniemy zarówno na smak jak i zawartość składników odżywczych i ich wchłanialność.
5. Monotonia w składzie.
Zróżnicowanie to podstawa. Być może jakiś wariant koktajlu szczególnie Ci posmakuje ale nie ograniczaj się do jednego typu napojów. Stawiaj na różnorodność i eksperymentuj. Nie bój się mieszać pozornie nie pasujących do siebie składników ale też nie przesadź w drugą stronę. Zbyt ekstrawagancko skomponowane smoothie może być trudne do strawienia.
6. Zbyt długo miksowanie.
Nasze zielone koktajle na odchudzanie spełnią swoją rolę, wtedy kiedy będą przygotowane w optymalny sposób. Długie blendowanie ogrzeje niepotrzebnie nasz napój a jak już wiemy temperatura nie wpływa korzystnie na zawartość witamin i minerałów. Najlepsze posiłki to takie, które są w jak najmniejszym stopniu przetworzone. Pamiętajmy o tej zasadzie przy robieniu naszych napojów.
Aby koktajle były napakowane wartościowymi składnikami, warto dodać kilka małych listków szczególnie bogatych w cenne składniki. Do tej grupy należą: natka pietruszki, jarmuż, szpinak, bazylia, roszponka, rukola czy rzeżucha. Mogą one przy okazji w zaskakujący sposób wpłynąć na smak mieszanki.
Jeśli zielone koktajle na odchudzanie to dla Ciebie nadal czarna magia i potrzebujesz większej motywacji, żeby zacząć je przyrządzać, to zapoznaj się z zaletami, jakie przynoszą dla twojego organizmu:
– oprócz wspomnianych już witamin zawierają również przeciwutleniacze, substancje przeciwzapalne, błonnik, wodę i fitoskładniki
– ze względu na dużą zawartość błonnika i „czysty” skład można je wcinać bez wyrzutów sumienia (zapewnią uczucie sytości i wypełnią samymi korzystnymi składnikami)
– dostarczone w naturalny i mało przetworzony sposób pożywienie będzie miało właściwości oczyszczające dla naszego organizmu
– jest to doskonałe źródło energii w czystej postaci: zacznij pić zielone smoothies a poczujesz przypływ sił witalnych (a przy okazji poprawisz stan swojej cery i zrzucisz balast zbędnych kilogramów)
– są tak lekkostrawne, że proces wchłaniania wartościowych składników zaczyna się już w ustach w trakcie picia
– wspomagają trawienie i pomagają pozbyć się dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego jak na przykład uciążliwe zaparcia, wzdęcia czy zgaga
– spełniają funkcję nawadniającą: zamiast pić codziennie zalecaną dawkę 1,5 litra wody, zastąp część z niej domowymi napojami z zielonych skarbów
– gdy tylko masz ochotę na coś słodkiego, szybko przygotuj koktajl: zmiksowanie kilku składników zajmie zaledwie kilka minut i pozwoli uniknąć wyrzutów sumienia
– zielone warzywa i owoce nie kosztują fortuny. Są przy tym łatwo dostępne, nawet w osiedlowym warzywniaku możesz bez problemu zaopatrzyć się w różnorodne składniki do napojów.
Twoje zielone koktajle na odchudzanie mogą mieć dowolną zawartość. Poniżej kilka propozycji na skomponowanie smoothie:
1. Zmiksuj dwie garście liści szpinaku, jarmużu i rukoli, dodaj dwie gruszki, listki mięty, sok wyciśnięty z jednej limonki i odpowiednią ilość wody dla uzyskania pożądanej konsystencji.
2. Połącz ze sobą garść szpinaku, roszponki i kilka łodyżek natki pietruszki, dodaj banana dla słodyczy i wodę.
Zielone koktajle na odchudzanie wydają się mieć same zalety. Są proste i szybkie w przygotowaniu, ich skład pozwala na pałaszowanie bez ograniczeń. Korzystaj szczególnie z sezonowych warzyw i owoców. Staraj się urozmaicać składy i korzystaj z dobrodziejstw natury a twój organizm Ci za to podziękuje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *