Postanowienia noworoczne.

Przełom roku, sylwester to jeden z najważniejszych dni w roku dla bardzo wielu ludzi. To nie tylko pełne przepychu imprezy oraz bale, to czas podsumowań, rachunku sumienia i rozliczeń z postanowień jakie przed sobą postawiliśmy na przełomie ubiegłych lat. Możemy być z siebie bardzo dumni albo po raz kolejny minął rok, a nasze postanowienia zostały pokryte grubą warstwą kurzu i zamiast zrzucić zbędne kilogramy, na wadze przybyło kilka kolejnych, zamiast rzucić palenie okazuje się, że na papierosy wydajemy bajońskie sumy, sprzęt sportowy jest stałą dekoracją piwnicy, a na kursie językowym znają nas tylko z nazwiska, bo nigdy się tam nie pojawiliśmy. Ludzie bardzo lubią robić postanowienia noworoczne, przyrzekają sobie i całemu światu, że ten rok będzie zupełnie inny. Jakie są najczęstsze postanowienia noworoczne, dlaczego takie i dlaczego tak ciężko nam się jest z nich wywiązać?

Pierwsze co przychodzi większości z nas na myśl w temacie postanowień noworocznych, to: zmienię swoje życie, będę żył zdrowiej, będę się zdrowo odżywiał. Ale co to właściwie znaczy i czy aż tak trudno jest nam żyć w zgodzie ze sobą, nie trując własnego organizmu? Co sprawia, że działamy destrukcyjnie? Najczęściej na tak zwaną złą drogę sprowadzają nas używki, wszelakiego rodzaju, zaczynając od najprostszych, najbardziej dostępnych dla każdego mianowicie chodzi o cukier oraz sól, aż po używki dużo droższe typu alkohol oraz papierosy. Ciężko jest nam z dnia na dzień zrezygnować z tak prostych i oczywistych czynności jak słodzenie herbaty, mocne doprawianie potraw czy też z wieczornego drinka ze znajomymi czy też radzenia sobie ze stresem poprzez palenie papierosów. Oczywistą sprawą jest, że nie rzucimy wszystkiego jednocześnie. Najlepszą metodą jest metoda małych kroczków. Krok za krokiem będziemy bliżsi celu, czyli zdrowszego trybu życia. Zdrowy styl życia to nie tylko rezygnacja z określonych substancji czy też używek, lecz także wprowadzanie do naszego jadłospisu nowych elementów, sztuka wyborów. Na początek dobre będzie chociażby włączanie do standardowych posiłków zdrowych dodatków, przykładowo pestek różnych nasion, bardzo popularne ostatnimi czasy są pestki z dyni odchudzanie to kolejne najczęściej podejmowane przez nas postanowienie noworoczne. Jest ono bardzo zbieżne z poprzednim postanowieniem, a mianowicie z dążeniem do zdrowszego stylu życia. Coraz więcej osób niestety boryka się z nadprogramowymi kilogramami, niestety nasze społeczeństwo jest coraz grubsze, lecz pocieszający jest fakt, że coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z dotyczącego ich problemu a ponad to chcą coś zrobić w kierunku poprawy nie tylko swojego wyglądu, samopoczucia ale przede wszystkim swojego zdrowia. Co się kryje pod tym prostym hasłem jakim jest odchudzanie? Chcąc zrzucić nadprogramowe kilogramy musimy połączyć ze sobą dwie sprawy. Pierwsza to przede wszystkim zdrowa, niskokaloryczna, urozmaicona dieta. Druga to wprowadzenie do swojego trybu życia stałej dawki codziennego wysiłku. Nie liczmy na to,że schudniemy od czarodziejskich koktajli, tabletek, od przyrządów, które obiecują, że bez kropli potu, w nocy zacznie nas ubywać. Podobnie jak w innych dziedzinach życia, możemy dotrzeć do celu tylko za pomocą własnego uporu, poświęcenia, systematyczności i chęci walki o lepsze jutro. Wracając do punktu pierwszego, a mianowicie diety, skąd mamy wiedzieć, co jest dla nas najlepsze, jakie produkty możemy jeść i w jakiej ilości, żeby przyniosło to zamierzony cel. Podstawową zasadą jest to, że powinniśmy całkowicie z diety wyeliminować wszelkiego rodzaju słodycze oraz alkohol. Prawidłowa dieta każdej osoby powinna być zbilansowana, to znaczy że nie może być ona monotonna oraz składająca się wyłącznie z tłuszczy, białek czy też węglowodanów. Prawidłowa dieta musi bezwarunkowo zawierać wszystkie niezbędne składniki żywieniowe w odpowiednich proporcjach. Redukcja wagi poprzez dietę opiera się głównie o redukowanie liczby spożywanych kalorii. Dla każdej osoby bez problemu znajdziemy zalecaną dzienną liczbę kalorii jakie powinniśmy spożyć w przeciągu całego dnia. Liczba tych kalorii będzie zupełnie inna dla kobiet, inna dla mężczyzn, inna dla osób pracujących umysłowo oraz dla osób pracujących fizycznie. Przybieranie na wadze jest skutkiem ubocznym spożywania nadmiernych ilości kalorii. W przeciągu dnia wyznaczone kalorie powinniśmy spożywać w pięciu posiłkach spożywanych mniej więcej w równych odstępach czasowych.
Drugą istotną sprawą jest odpowiednia ilość ruchu w ciągu dnia. Regularne uprawianie sportu poprawia nasz ogólną kondycję, dzięki niemu dotleniamy cały nasz organizm, poprawiamy metabolizm oraz przede wszystkim spalamy kalorie, a co za tym idzie spalamy tkankę tłuszczową.

Kolejnym bardzo popularnym postanowieniem jest rzucenie palenia. Jest bardzo silne uzależnienie, którego najczęściej nie jesteśmy sie w stanie pozbyć bez dodatkowej pomocy. Bardzo skuteczne okazują się tutaj środki farmaceutyczne, które zabijając chęć zapalenia papierosa, wręcz działają odstręczająco – sam zapach dymu papierosowego robi się nieatrakcyjny. Poza tym, że jesteśmy uzależnieni od „smaku” papierosa, to uzależnia nas również sama czynność palenia. Wiele osób radzi sobie z tym problemem w ten sposób, że papierosa zamieniają na przykład na lizaki.

Postanowienia noworoczne czy jakiekolwiek postanowienia wymagają od nas sporej charyzmy, wewnętrznej potrzeby zmiany. Czcze gadanie nie poparte żadnym działaniem świadczy wyłącznie o tym jak słaby mamy charakter. Człowiek musi pracować nad sobą całe życie, w przeciwnym razie zatrzyma się w miejscu. A wtedy to nie jest życie pełną piersią a jedynie wegetacja, byle do końca pracy, byle do weekendu, byle do wakacji, byle do urlopu, byle jak. Jeśli nie chcemy, żeby nasze życie wyglądało własnie w taki sposób, żeby było byle jakie, nie róbmy sobie żadnych postanowień, po prostu zmieńmy swoje życie. W trakcie małych zmian, zaczniemy dostrzegać jak zmienia się nie tylko nasze życie ale jak potrafimy z niego czerpać pełnymi garściami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here