Odchudzanie

Zdrowe odżywianie, jest bardzo ważne, jeśli chcemy czuć się dobrze i przy okazji nie przybierać zbędnych kilogramów. Musimy zatem wiedzieć, na co w sposób szczególny zwrócić uwagę, jeśli chodzi o odpowiednio zbilansowaną dietę. Panuje jednak powszechne przekonanie, że podstawą odpowiedniej diety, jest przede wszystkim właściwy dobór kalorii oraz posiłków, które codziennie spożywamy. W naszym języku funkcjonuje bardzo trafne powiedzenie, które mówi o tym, jak powinny wyglądać posiłki. Jest ono nieco żartobliwe, natomiast jest w nim także sporo prawdy. Brzmi ono w sposób następujący: śniadanie zjedz sam, obiadem się podziel, a kolację oddaj koledze. Gdybyśmy mieli w jakikolwiek sposób przełożyć znaczenie tego powiedzenia, z całą pewnością można dojść do wniosku, że przy zbilansowanej diecie, kolacja nie musi być najbardziej obfitym posiłkiem w ciągu naszego całego dnia. Wręcz powinna być ona lekkostrawna i taka, aby nasz żołądek nie musiał jej zbyt mocno odczuwać. Nie oznacza to jednak, że powinniśmy całkowicie z kolacji rezygnować. Jak zatem powinna wyglądać dietetyczna kolacja odchudzanie wspomagająca? W naszym poniższym artykule, znajdziecie państwo odpowiedź m.in na to pytanie. Z pewnością też pojawią się tutaj bardzo ciekawe przepisy oraz pomysły na smaczną, zdrową a przede wszystkim dietetyczną kolację.

Jakie składniki uznawane są powszechnie za lekkostrawne?

Zanim przejdziemy do omówienia kilku bardzo prostych przepisów kulinarnych, warto jest dowiedzieć się, jakie składniki spożywcze powszechnie uznawane są za lekkostrawne. Będzie to z całą pewnością dobry punkt wyjścia, jeśli chodzi o skomponowanie lekkostrawnej, pysznej i zdrowej kolacji.

Przede wszystkim, musimy zacząć od tego, że jeśli już koniecznie chcemy jeść pieczywo, najlepiej jest zrezygnować z pieczywa pszennego. Znacznie zdrowszym i lepszym rozwiązaniem jest wdrożenie do naszej diety pieczywa ciemnego, pełnoziarnistego. Jest ono syte, a zatem nie musimy wcale jeść go dużo. Co więcej, jest ono także bardzo zdrowe, co korzystnie wpływa na sam proces odchudzania. Nie możemy jednak zakładać, że jest to jedyny składnik naszej diety, który uznawany będzie za lekkostrawny.

Biały, chudy twaróg, z całą pewnością zalicza się do produktów, które określane są mianem lekkostrawnych. Podobnie rzecz się ma, jeśli chodzi o jogurty naturalne, które nie zawierają w sobie ani grama tłuszczu. Chude, naturalne jogurty, to absolutna podstawa, jeśli chodzi o skomponowanie posiłku lekkostrawnego i zdrowego.

Nie możemy też zapominać o owocach i warzywach, które przecież stanowią jeden z najważniejszych elementów zdrowej i zbilansowanej diety. Do takich, z całą pewnością zaliczyć można świeżego ogórka, jak również – sałatę. Dodatkowo sałata, jest też bardzo bogatym źródłem żelaza, co korzystnie będzie wpływało na nasze zdrowie.

Soki ze świeżo wyciskanych owoców, także są jednym z najbardziej oczywistych elementów, jeśli chodzi o skomponowanie zdrowej i odpowiednio zbilansowanej diety. Najlepiej sprawdzają się tutaj pomarańcze, choć nie powinniśmy też pomijać bananów czy kiwi. W połączeniu z chudym jogurtem naturalnym, z pewnością będziemy w stanie przygotować z nich pyszny i zdrowy koktajl owocowy lub też – owocowo – warzywny. Nie można o tym zapominać, kiedy planujemy odchudzanie lub też po prostu – chcemy zacząć się zdrowo odżywiać.

Produktów spożywczych, które mogą uchodzić za zdrowe i lekkostrawne, jest z całą pewnością więcej. Sprawdźmy zatem, jakie posiłki możemy z nich przygotować, które będą dodatkowo fantastyczną i pyszną, lekkostrawną kolacją.

Kolacja dietetyczna którą przygotujesz w pięć minut!

Jeśli jesteśmy zabiegani i nie mamy czasu, aby spędzać go w kuchni, z reguły szukamy bardzo prostych, ale też i zdrowych przepisów, jeśli chodzi o spożywane przez nas posiłki. Warto jest jednak podkreślić, że nie zawsze posiłki takie wymagają od nas posiadania skomplikowanych i trudno dostępnych produktów. Pyszną, zdrową i lekkostrawną kolację, jesteśmy w stanie przygotować, jeśli tylko w naszej lodówce znajdują się takie produkty spożywcze jak:
– ciemne pieczywo,
– jogurt naturalny 0% tłuszczu,
– chudy, biały ser,
– pomarańcze lub banany

Wystarczy, że zrezygnujemy z tłustego i niezdrowego masła, położymy na dwie kromki pełnoziarnistego pieczywa chudy, biały twaróg. Dodatkowo, mamy dwie opcje związane z dodatkiem do takich kanapek. Możemy zdecydować się na świeżo wyciśnięty sok z pomarańczy, jak również, spróbować zrobić pyszne smoothie na bazie chudego jogurtu naturalnego i bananów. Z pewnością taka kolacja będzie lekkostrawna, dietetyczna a przy tym zdrowa. Nie jest to jednak jedyna opcja, jaką mamy, kiedy chcemy zrobić pyszną, domową dietetyczną kolację.

Jeśli masz trochę więcej czasu – spróbuj takiej kolacji!

Chude mięso, np. z indyka, brokuły i trochę marchewki. Wszystkie składniki gotujemy na parze, a następnie jemy. Przygotowanie takiej kolacji nie zajmie Wam więcej niż pół godziny, a wasz organizm będzie wam wdzięczny. musimy jednak bardzo zwracać uwagę na to, aby porcja kolacji, nie była zbyt syta. Pamiętajmy, ze w przypadku, kiedy jesteśmy na diecie, bardzo ważne jest to, aby jeść stosunkowo często ale w bardzo małych ilościach. Tylko w taki sposób będziemy w stanie nie tylko zgubić zbędne kilogramy, ale też w znacznym stopniu poprawić stan naszego zdrowia.

Czego należy unikać przyrządzając dietetyczne kolacje?

W przypadku, kiedy zależy nam na tym, aby nasza kolacja była dietetyczna, powinniśmy unikać takich produktów spożywczych jak masło, olej, smażone mięso czy tłuste wędliny. Nie powinniśmy też w ogóle spożywać słodkich napojów gazowanych. Jeśli pijemy herbatę, zrezygnujmy z cukru. Kiedy mamy ochotę na przekąskę, zamiast chipsów, frytek czy słonych paluszków, wybierzmy owoc – niech to będzie np. jabłko. Takie proste czynności, są w stanie w znacznym stopniu poprawić nasze zdrowie, a także przyczynić się do zdrowego i bezpiecznego odchudzania. Nie należy się także przejadać. Lepiej jeść częściej a mniej, niż przejadać się tak, że aż boli nas brzuch.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here