Dobra dieta na odchudzanie

Jakie ćwiczenia pozwalają najszybciej schudnąć? Które sprzęty na siłowni wybrać, aby jak najszybciej schudnąć? Podpowiadamy!
Osoby, które chcą szybko schudnąć powinny przede wszystkim nabrać wprawy w codziennym ćwiczeniu: wtedy rodzaj ćwiczeń nie będzie już tak istotny. Jeśli wysiłek fizyczny będzie regularny i jeśli jednocześnie będziemy się racjonalnie odżywiać, wówczas już po miesiącu zobaczymy, że albo spada nam waga, albo zmniejsza się obwód uda lub brzucha.

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni, aby schudnąć?
Na początku zawsze róbmy rozgrzewkę – powinna trwać około 15 minut. Następnie należy rozpocząć właściwe ćwiczenia wytrzymałościowe. Może to być krótka przebieżka na bieżni lub stepperze, może to być też rower, tudzież wiosłowanie. Gdy zrobimy już rozgrzewające mięśnie ćwiczenia, warto rozpocząć swoją przygodę z właściwymi ćwiczeniami.
Od jakich ćwiczeń rozpocząć swoją przygodę z siłownią? Najlepiej jest zapytać trenera lub instruktora o to, jakie ćwiczenia na początek będą dobre. Jeśli jednak nie mamy takiej możliwości, przed udaniem się na siłownię spróbujmy samodzielnie ułożyć sobie plan ćwiczeń odchudzających.

Po co nam ćwiczenia rozgrzewające?
Ćwiczenia rozgrzewające pomagają przygotować organizm do większego wysiłku fizycznego. Dzięki rozgrzewce wzmacniamy mięśnie i ochraniamy się przed późniejszym ryzykiem kontuzji. Dodatkowo, zapobiegamy późniejszemu przeciążeniu mięśni oraz skurczom, które dokuczają osobom, które od zejścia z kanapy próbują natychmiast przejść do dźwigania ciężarów.

Na początku: ćwiczenia największych partii mięśni
Gdy rozgrzewka jest już zrobiona, czas przejść do ćwiczeń obciążających klatki piersiowej, grzbietu i nóg oraz brzucha. Dopiero na końcu należy ćwiczyć triceps i biceps. Ćwiczenia wpływające pozytywnie na klatkę piersiową to między innymi ćwiczenia na piłce. Taką piłkę można z powodzeniem kupić sobie do domu i rozpoczynać każdy dzień od ćwiczeń z wykorzystaniem tego narzędzia. Co robić na piłce? Oczywiście brzuszki. Kładziemy się na piłce opierając na niej część lędźwiową pleców. Ręce układamy na karku, a ciężar ciała opieramy na zgiętych w kolanach nogach.

Inne narzędzie, po które powinniśmy w pierwszej kolejności sięgnąć podczas naszego pobytu na siłowni to motylek: można zrobić na początek 3 serie po około 10 do 15 powtórzeń. Inne ćwiczenia do przyciąganie drążka do siebie w pozycji siedzącej. Blokujemy nogi i przyciągamy do siebie wałek wyciągając jednocześnie pierś do przodu. Dzięki takim ćwiczeniom rozciągamy mięśnie grzbietu.

Które ćwiczenia najszybciej spalają tłuszcze?
Aby szybko schudnąć, po rozgrzewce trzeba koniecznie robić ćwiczenia dotleniające. Szybki bieg na bieżni, czy jazda na rowerku, to ćwiczenia, które maksymalnie szybko spalają nam tkankę tłuszczową. Należy ćwiczyć w taki sposób, aby podnieść sobie tętno i dotlenić organizm. Są to ćwiczenia aerobowe, które należy uzupełniać ćwiczeniami siłowymi. Trenerzy zachęcają, aby ćwiczenia tego rodzaju przenieść z siłowni na świeże powietrze. Jeżdżenie rowerem po lasach, ścieżkach rowerowych w wolnym od spalin miejscu lub bieganie w otoczeniu natury to najlepszy sposób na schudnięcie. Nie tylko spalamy tkankę tłuszczową, ale także zwiększamy witalność naszego organizmu i polepszamy sobie samopoczucie.

Jak nie zniechęcić się do ćwiczenia na siłowni?
Aby rozpocząć ćwiczenia na siłowni, trzeba być przygotowanym mentalnie. Konieczne jest nabycie wiedzy na temat natury mięśni oraz tego, jak przebiega proces chudnięcia na siłowni. Pierwsze 2 lub 4 tygodnie są najtrudniejsze, bo efektów praktycznie wcale nie widać, natomiast zmęczenie po treningu jest duże. Czasami też towarzyszą nam w tym pierwszym okresie duże bóle mięśni i okresowe skurcze. Sporo tutaj zależy od tego, czy stosujemy odpowiednią dietę: bogatą w magnez i żelazo. Po kilku tygodniach jednak nadchodzi nagła zmiana wyglądu. Zwiększają się też zdecydowanie nasze zdolności kondycyjne i wydolność organizmu. Możemy już ćwiczyć więcej i mniej się meczymy w życiu. Ćwiczenia na siłowni na tym drugim etapie dają nam zwiększenie sil fizycznych już nie tylko w warunkach polowych, ale sprawiają też, że mamy więcej sił, aby wysiedzieć w pracy przy biurku 8 godzin. Zaczynamy lepiej sypiać i znacznie lżej nam się też myśli na tym etapie.

Jak wybrać siłownię?
Ważna jest lokalizacja – często zabraknie nam motywacji, aby pójść na trening. Jeśli siłownia będzie oddalona od naszego domu, wówczas motywacja będzie jeszcze mniejsza. Koniecznie też trzeba wybrać takie miejsce, do którego nie przychodzi zbyt wiele osób. Tłok na siłowni powoduje, że nie można w pełni skorzystać z czasu, który tam spędzimy. Jak ocenić, czy siłownia będzie tłoczna? Wiele powie nam ilość sprzętu, który jest dostępny na siłowni. Często także wiele może podpowiedzieć nam forum internetowe z naszej okolicy – warto popytać w internecie, jak wygląda dostępność podstawowych sprzętów na siłowni popołudniami. To właśnie popołudniami i wieczorami siłownie są najbardziej oblegane.
Dodatkowo też, trzeba zwrócić uwagę na to, czy w siłowni jest klimatyzacja i wentylacja oraz czy na podłodze jest wykładzina podłoga. Wykładziny podłogowe sprawią, że astmatycy szybko pożałują skierowania swoich kroków do takiego miejsca.

Ćwiczenia na siłowni odchudzanie: stretching
Po zakończonym treningu na siłowni koniecznie trzeba zrobić rozciąganie ciała. Rozciąganie mięśni pomoże nam odpocząć, zrelaksować się i rozluźnić. Dzięki rozciąganiu się po zakończeniu właściwych ćwiczeń unikniemy zakwasów. Będziemy mogli też łatwiej wrócić następnego dnia do ćwiczeń na siłowni. Aby jednak stretching przyniósł pożądane efekty, trzeb zrobić go dokładnie i z wyczuciem. Rozciągamy się powoli, do momentu aż poczujemy, że nasze mięśnie stawiają opór.

Co zabrać do siłowni?
Siłownię odwiedzamy z ubraniem treningowym: spodnie dresowe, buty na płaskiej podeszwie lub krótkie spodenki. Warto zabrać też kosmetyki, dzięki którym będziemy mogli umyć się po zakończonym treningu. Trzeba zabrać też ze sobą ręczniki: jeden mały, który będzie potrzebny do ćwiczeń na ławeczce, a drugi do wytarcia ciała po prysznicu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here