Piękne ciało bez wysiłku

Żyjemy w czasach, gdy bardzo duże znaczenie odgrywa wygląd zewnętrzny. To jak kto wygląda, jaką ma fryzurę, makijaż, ubranie czy figurę wpływa na to, jak się go spostrzega przez społeczeństwo. Nic więc dziwnego, że mnóstwo jest programów telewizyjnych, w których pokazuje się co jest obecnie modne, co powinno się nosić, jakie ubrania są stylowe, jak dobrać makijaż i fryzurę do twarzy i jak zadbać o swoją sylwetkę. Wiele ludzi korzysta z takich porad od znanych osób, dzięki którym mogą dosłownie zmienić swoje życie.
Jedną z najważniejszych kwestii, związanych z wyglądem jest sylwetka. Nadmierne kilogramy nikomu nie służą, nie tylko powodują problemy zdrowotne i pogarszają samopoczucie, ale też wpływają na wygląd. Ludzie otyli nie wyglądają korzystnie, czasem są wręcz wyśmiewani, dlatego też przede wszystkim trzeba zadbać o swoją sylwetkę, jeśli chce się być szczęśliwym i zdrowym.
Szczupłe ciało bez wyrzeczeń
Najważniejsze to podjąć decyzję, o zmianie swojego wyglądu i pozbyciu się zbędnych kilogramów. Nie każdy chce się odchudzać, bo większość osób otyłych boi się, że będą musieli sobie wszystkiego odmawiać i będą musieli uprawiać dużo sportu, a nie koniecznie są do tego stworzeni. Jednak nic bardziej mylnego, można stracić nadmierne kilogramy bez większych wyrzeczeń, wystarczy zastosować się do kilku porad dietetyków.
Dietetyk i jego plan żywieniowy
Bardzo dobrym pomysłem, dla każdej osoby borykającej się z nadwagą, jest udanie się do dietetyka. Taka osoba jest bardzo kompetentna, ma ukończoną odpowiednią szkołę i wie jak pomóc osobom walczącym z otyłością i z nadmiernymi kilogramami. Na pierwszym spotkaniu dietetyk przeprowadzi wywiad z swoim klientem, dzięki niemu pozna tryb życia jaki on prowadzi, zapozna się z jego ulubionym jedzeniem i piciem. To pomoże mu ustalić gdzie jest problem z odżywianiem i dlaczego osoba ta ma skłonność do tycia. Na następnym spotkaniu dietetyk przedstawi swojemu klientowi gotowy plan żywieniowy na każdy dzień w tygodniu, co najmniej na miesiąc. Jadłospis na każdy dzień będzie szczegółowo opisany, znajdzie się w nim dietetyczne śniadanie na odchudzanie, lekki obiad i łatwostrawna mała kolacja. Jeśli tylko klient będzie się ściśle stosował do stworzonego specjalnie dla niego jadłospisu, już po kilkunastu dniach zauważy różnicę w swoim samopoczuciu i w swojej wadze.
Każdy klient jest inny i inny jadłospis musi zostać dla niego przygotowany. Ludzie różnią się między sobą płcią, wiekiem, stylem życia, codziennym zapotrzebowaniem na kalorie. Bo przy odchudzaniu nie chodzi o to by nic nie jeść, ale by jeść racjonalnie i zdrowo. Tylko wtedy uzyska się satysfakcjonujące rezultaty.
Przypadkowy jadłospis
Wiele osób zastanawia się, jak może wyglądać taki przykładowy jadłospis od dietetyka. Najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, według każdego dietetyka jest śniadanie. To ono powinno dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość składników odżywczych, dzięki którym będzie się miało dużo siły i energii przez cały dzień. Na śniadanie więc na pewno warto zjeść pożywne płatki owsiane, z dodatkiem owoców. Oczywiście z chudym mlekiem, które nie będzie zbyt tuczące. Dodatkowo do takiej owsianki można dodać sobie miodu do smaku, albo ziarna różnych zbóż, na przykład pszenicę czy owies. Inną propozycją na takie śniadanie jest chudy twaróg, ze szczypiorkiem, który można zagryzać zielonym ogórkiem czy pomidorem. Jeśli już mamy dużą ochotę na pieczywo, to można po nie sięgnąć, ale musi to być pieczywo pełnoziarniste, najlepiej graham, który ma dużo witamin i substancji odżywczych. Także jajka prawie w każdej postaci, są doskonałą propozycją dla osób, które chcą zjeść smaczne ale dietetyczne śniadanie, które zapewni energię na cały dzień.
Jeśli zaś chodzi o obiad, to propozycji jest tu bardzo dużo. Trzeba jednak pamiętać o tym, że przy odchudzaniu koniecznie trzeba unikać mięsa smażonego i bardzo tłustego. Najlepszą propozycją jest mięso gotowane, ugotowane z warzywami, z niewielką ilością soli do smaku i z różnymi ziołami. Takie mięso ma dużo witamin i smacznie smakuje. Najlepszą propozycją jest drób, ale można też śmiało ugotować inne rodzaje mięsa. Można się też pokusić na mięso duszone, tyle że spożywa się je później bez żadnego sosu. Niezbyt dobrym połączeniem jest mięso i ziemniaki, ogólnie powinno się unikać ziemniaków w codziennej diecie. Jeśli ktoś je bardzo lubi, może po nie sięgać raz na jakiś czas, ale bez żadnych dodatków. Mięso będzie idealnie smakować z ryżem, ugotować al dente, albo ewentualnie z makaronem pełnoziarnistym. Do obiadu nie może też zabraknąć surowych lub ugotowanych warzyw. Idealnie nada się marchewka, kalafior, brokuły, fasolka szparagowa, bakłażan czy cukinia. Można z nich zrobić sałatkę albo spożywać je indywidualnie.
Jeśli zaś chodzi o kolację, to tutaj trzeba pamiętać o tym, żeby spożywać ją nie później niż dwie godziny przed snem i musi ona być bardzo lekkostrawna. Doskonałym pomysłem na kolację będzie taca przekąsek, złożona z plasterków chudej szynki, pomidorków koktajlowych, oliwek. Dobrym pomysłem będzie też sałatka z zielonej sałaty lub kapusty lodowej, z odrobiną oliwy z oliwek do smaku i ulubionymi warzywami. Trzeba pamiętać o tym, by porcja na kolację była niewielka, by nie obciążała zbytnio organizmu przed spaniem.
Napoje w diecie
Chcąc radykalnie zmienić swój wygląd i swoją sylwetkę, trzeba też wyeliminować z codziennej diety szkodliwe napoje. Przede wszystkim są to napoje gazowane, gdzie wyjątkiem jest tylko woda gazowana. Trzeba tez unikać słodkich soków, napojów energetycznych, herbatek smakowych. Przy diecie powinno się tylko pić wodę mineralną, kawę bez mleka i cukru, gorzką herbatę i ewentualnie herbatę wspomagającą odchudzanie.
Jak można zauważyć, wcale nie trzeba radykalnej diety, by pozbyć się nadmiernych kilogramów i wyszczuplić swoje ciało. Grunt by odchudzać się rozsądnie, zmieniając sposób odżywiania, a nie ograniczając się we wszystkim. Dobrym pomysłem będzie też wprowadzenie odrobiny ruchu do swojej codzienności, dzięki temu efekty będą jeszcze bardziej spektakularne i widoczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *