Odchudzanie na orbitreku – jak efektywnie ćwiczyć

0
27

Pragniesz schudnąć, zadbać o siebie i poczuć się dobrze w swoim ciele, nie chcesz jednak chodzić na siłownię? Nie chcesz kupować drogich karnetów bądź po prostu wolisz poćwiczyć w domowym zaciszu? Świetnym rozwiązaniem jest więc… orbitrek! Stanowi profesjonalne wyposażenie każdej siłowni czy klubu fitness, a możesz mieć go w swoim domu! Systematyczne ćwiczenia spowodują utratę wagi, wysmuklą i wyszczuplą sylwetkę, zapewnią lepsze samopoczucie. Będą miały także dobroczynny wpływ na zdrowie, między innymi spowodują poprawę krążenia i wydolności. Co więcej, zakup tego urządzenia w perspektywie nie jest dużym wydatkiem, a przynosi same korzyści.

Orbitreki – jak efektycznie ćwiczyć

Odchudzanie na orbitreku nie należy do skomplikowanych. Orbitreki treningowe swoją popularność zawdzięczają szerokiej gamie ćwiczeń, jaką oferują. Za jego pomocą można z powodzeniem wykonać trening cardio, jak i trening interwałowy. W trakcie ćwiczeń na tym urządzeniu angażujemy wiele partii mięśni, dzięki czemu wyróżnia się niebywałą skutecznością, jeśli chodzi o spalanie tkanki tłuszczowej.

Orbitreki angażują takie partie ciała jak nogi, pośladki, brzuch czy ramiona. Zanim jednak przejdziemy do właściwych ćwiczeń, zacznijmy od rozgrzewki. To ważny element każdego treningu, nie należy więc o nim zapominać ani go pomijać. Rozgrzewka pozwoli rozciągnąć mięśnie i przygotować je do wysiłku. Pamiętajmy również o właściwym nawodnieniu, zarówno przed, jak i w trakcie ćwiczeń.

Wchodząc na orbitrek, zwróćmy uwagę na prawidłową postawę ciała. Plecy powinny być wyprostowane, brzuch wciągnięty, wzrok natomiast skierowany prosto przed siebie. Stopy powinny przylegać do pedałów całą powierzchnią. Na wolno chwytać uchwytów zbyt mocno ani zbyt słabo, obniży to bowiem efektywność pracy naszych ramion.

Aby odchudzanie na orbitreku przyniosło pożądane rezultaty i efekty, należy pamiętać o jeszcze kilku zasadach. Po pierwsze, w trakcie ćwiczeń tętno powinno być wynosić 70-80% tętna maksymalnego. Mniejsza bądź większa wartość nie spowoduje najefektywniejszego spalania tkanki tłuszczowej. Po drugie, ćwiczenia powinny trwać od 30 do 60 minut. Dopiero po półgodzinnym wysiłku fizycznym organizm zaczyna spalać rezerwy tłuszczowe, krótszy trening nie ma więc sensu. Nie należy również ćwiczyć zbyt długo, by nie doprowadzić mięśni do przemęczenia. Należy jednak pamiętać, że tylko systematyczne ćwiczenia, w połączeniu ze zdrową i zbilansowaną dietą, są w stanie dać długotrwały i satysfakcjonujący efekt.

Orbitreki fitness – porównanie dostępnych modeli

Na rynku dostępnych jest wiele modeli, różnych producentów, z różnych półek cenowych. Najtańsza, najbardziej ekonomiczna opcja to wydatek rzędu kilkuset złotych, istnieją jednak modele warte nawet kilka- i kilkanaście tysięcy złotych. Wyróżniamy dwa podstawowe rodzaje orbitreków, a mianowicie – orbitrek eliptyczny i orbitrek fitness.

Pierwszy rodzaj to jest orbitrek eliptyczny. Posiada więcej funkcji, niekiedy występuje w formie trenażera rowerowego. Istotnym parametrem różnicującym jest to, dla osób o jakiej budowie został przeznaczony dany model. Oprócz standardowych orbitreków do 100, 110 czy 120 kg, dostępne są także orbitreki do 130, 150, 180 kg a nawet specjalistyczne orbitreki do 200 kg wagi.

Drugi z nich, czyli orbitrek fitness, w trakcie ćwiczeń imituje bieg. Jego wyważona konstrukcja oraz odpowiedni dobór surowców, z jakich został wykonany sprawia, iż sprzęt amortyzuje wstrząsy oraz wymusza prawidłową postawę ciała. Dzięki temu praktycznie niweluje ryzyko kontuzji, tak powszechnej podczas normalnego biegania, jak również pozwala oszczędzić stawy. Z tej przyczyny wykorzystywany jest również do ćwiczeń rehabilitacyjnych.

Orbitreki fitness dzielą się na mechaniczne, magnetyczne, elektromagnetyczne oraz powietrzne. Różnica polega na mechanizmie regulacji oporu. Orbitreki magnetyczne i elektromagnetyczne pracują ciszej od tych mechanicznych.

Orbitrek do Ćwiczeń PESport

Ćwiczenia na odchudzanie z wykorzystaniem orbitreka

Orbitreki treningowe umożliwiają ustalenie planu ćwiczeń w zależności od potrzeb. Jeśli chodzi o ćwiczenia dla początkujących, najlepiej zacząć od spokojnego marszu na niskim poziomie oporu – ta część powinna trwać co najmniej kilka minut. Następnie naprzemiennie powinny następować po sobie kilkunastosekundowe fazy oporowe i minutowe fazy na niskim oporze. Trening powinien zakończyć się spokojnym marszem, tak jak się rozpoczął.

Bardziej zaawansowane osoby mogą wykonywać swój trening w trybie interwałowym. Tutaj faza wysiłkowa powinna trwać dłużej, nawet do pół minuty przy maksymalnym tempie ćwiczeń. Fazę niskiego oporu można wówczas wykonać szybciej, by konsekwentnie usprawnić efekty treningowe. Ćwiczenia powinny zakończyć się spokojnym marszem oraz sumiennym rozciągnięciem mięśni.Interwały powinny stanowić 2/3 tygodniowego planu treningowego.

Zakup orbitreku to decyzja niełatwa, wybór bowiem jest naprawdę ogromny. Najważniejsze czynniki, jakimi powinno się kierować przy zakupie to: rozmiary urządzenia, długość kroku, wspomniany już wcześniej rodzaj hamowania, na końcu zaś dostępne funkcje i programy treningowe. Pamiętajmy, iż sprzęt powinien być dopasowany do naszego wzrostu i wagi. Kiedy więc zaczynasz ćwiczyć?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here