Odchudzanie, jak wybrać metodę?

Metamorfoza odchudzanie to tematy, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Na rynku mamy już całkiem pokaźną listę diet, które mają sprawić, że będziemy piękni, zgrabni i powabni. Dieta białkowa, kopenhaska, koktajlowa, tłuszczowa, bananowa, Kwaśniewskiego czy dieta strukturalna. Do tego z każdej strony jesteśmy bombardowani reklamami z magicznymi tabletkami, herbatkami i koktajlami odchudzającymi. Co działa? Co będzie dla nas najlepsze? Można dostać białej gorączki, próbując wybrać tą jedną metodę na zbędne kilogramy. Żeby to zrobić, dobrze jest najpierw zapoznać się przynajmniej z tymi najpopularniejszymi propozycjami. Ich zaletami, jak i wadami.

Oto trzy najpopularniejsze z nich:

1. Dieta Dukana,
to inaczej dieta białkowa. Jej główną zaletą jest szybka utrata wagi i fakt, że najadamy się do syta. Nie czujemy głodu. Możemy jeść dowolną ilość pokarmów białkowych takich jak na przykład jajka, piersi z kurczaka, chude wędliny, serki grani z obniżoną zawartością tłuszczu. Codziennie należy pamiętać o przyjmowaniu otrębów owsianych. Dieta ta bowiem jest uboga w błonnik, co powoduje wzdęcia i zaparcia. Dieta Dukana składa się z trzech etapów:
– Etap I polega na przyjmowaniu wyłącznie produktów białkowych. Podczas tego etapu kilogramy traci się najszybciej. Etap ten trwa od
jednego do dziesięciu dni, w zależności od tego ile chcemy schudnąć.
– Etap II to faza naprzemienna. Do białka dochodzą węglowodany w postaci warzyw. Podczas tej fazy wybieramy określony rytm spożywania warzyw. Np. Jeden dzień konsumujemy samo białko, kolejny białko z warzywami. Możemy też wybrać opcje trzy dni z warzywami na trzy dni bez warzyw. W tej fazie kilogramy tracimy wolniej. Średnio kilogram na dzień.
– Etap III, to utrwalanie. Trwa on po dziesięć dni na każdy zrzucony kilogram. W tej fazie do białek i warzyw codziennie można dołożyć owoc, ciemne pieczywo, żółty ser. Dodatkowo dwa razy w tygodniu porcję makaronu lub ryżu. W ciągu całego tygodnia 2 posiłki mogą być „królewskie” czyli takie, podczas których jesz, co chcesz. Należy jednak pamiętać, że w czwartki z kolei jesz wyłącznie produkty białkowe.
– Etap IV, stabilizacja, trwa on do końca życia. Wybieramy jeden dzień w tygodniu i tego dnia spożywamy wyłącznie produkty białkowe.

ZALETY DIETY DUKANA: powoduje szybkie chudnięcie, można jest do syta, brak uczucia głodu.
WADY DIETY DUKANA: sprzyja zaparciom, obciąża nerki i wątrobę, mało urozmaicona, zakwaszenie organizmu, złe samopoczucie.

2. Dieta kopenhaska/ dieta trzynastodniowa/
to jedna z najbardziej restrykcyjnych diet. Polega na skrajnym ograniczeniu tłuszczu oraz węglowodanów przy jednoczesnym drastycznym obniżeniu ilości spożywanych kalorii. Wymaga ogromnego samozaparcia. Przez okres trzynastu dni musimy stosować ścisłe, ubogie menu, przy czym nie możemy sobie pozwolić na żadne ustępstwa. Diety tej nie można stosować dłużej niż trzynaście dni ani częściej niż raz na dwa lata, gdyż wyniszcza ona organizm. Jadłospis dzienny to jedynie trzy posiłki, w skład których wchodzą głównie kawa, jajka i marchewka.
Przykładowy dzienny jadłospis:
Pierwszy posiłek: 1 kubek czarnej kawy, 1 łyżeczka cukru
Drugi posiłek: 2 jajka na twardo, szklanka gotowanego szpinaku lub brokułów, 1 pomidor
Trzeci posiłek: 1 duży befsztyk wołowy (200 g), 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny.

ZALETY DIETY KOPENHASKIEJ: powoduje bardzo szybkie chudnięcie (średnio 8-13 kilogramów w ciągu trzynastu dni).
WADY DIETY KOPENHASKIEJ: powoduje efekt jojo, wyniszcza organizm, stracone kilogramy to głównie woda i masa mięśniowa.

3. Dieta koktajlowa, Body Reset
głównym składnikiem tej diety jest koktajl na odchudzanie. Koktajle składają się z warzyw, są więc zdrowe, sycące i pożywne. Są również bogate w całą gamę witamin. W tej diecie spadek wagi następuje znacznie wolniej niż w przypadku diety dukana, czy diety kopenhaskiej. Jest to zaledwie od dwóch do trzech kilogramów na dwa tygodnie. Jest ona za to zdecydowanie bezpieczniejsza dla naszego organizmu. Nie tylko go nie wyniszcza, ale odżywia i wzmacnia. Składa się ona z trzech etapów:
– Etap I, na tym etapie trzema naszymi głównymi posiłkami są koktajle. Kolejno koktajl biały, bogaty w białka (np. koktajl z banana, pietruszki, mleka migdałowego i szpinaku), owocowy czerwony (np. ze średniej marchwi, małego buraka, jabłka, z dodatkiem imbiru, soku z limonki, i łyżeczki oleju z pestek winogron.)
i warzywny zielony (np. koktajl z połówki awokado, dwóch kiwi, selera naciowego, soku z limonki i garści rukoli.). Do tego w ciągu dnia możemy zjeść 2 przekąski, których kaloryczność nie powinna jednak przekroczyć 180 kalorii. Może być to słonecznik, pestki dyni, a nawet popcorn. Etap pierwszy trwa pięć dni.
– Etap II, polega na tym, iż zastępujemy koktajlami już tylko dwa posiłki w ciągu dnia, trzeci może być normalny, aczkolwiek powinien być lekki. Może to być zupa lub gotowane mięso drobiowe z kaszami. Etap II trwa pięć dni.
– Etap III, pozwala nam jeść 2 normalne posiłki. Naszym koktajlem na odchudzanie zastępujemy już tylko śniadanie. Ostatni etap trwa również pięć dni, przy większej nadwadze można przedłużyć go o kolejne piętnaście.

ZALETY DIETY BODY RESET: lepsze samopoczucie, nawodnienie i odżywienie organizmu, oczyszczenie z toksyn, brak efektu jojo, różnorodność.
WADY DIETY BODY RESET: mogą występować wzdęcia.

Wybór diety zależy od naszych preferencji żywieniowych i celów, jakie chcemy osiągnąć, jak i czasu, który możemy na to poświęcić. W każdej z powyższych diet najważniejsze jest samozaparcie i silna motywacja. Bez tego nie zdziałamy nic. Wybierając dietę Kopenhaską czy Dukana musimy być świadomi efektów ubocznych i możliwych skutków niepożądanych. Chociaż kusić mogą nas szybką utratą wagi, przemyślmy czy podołamy i czy warto. Obie te diety należy doprowadzić do końca, żeby zdobyć oczekiwany efekt i nie cierpieć z powodu mniej oczekiwanego efektu, jakim jest efekt jojo. Dieta Body Reset jest znacznie zdrowsza i smaczniejsza, niestety tutaj na upragnioną wagę musimy poczekać dłużej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here