Odchudzanie

Aby schudnąć z głową, należy poświęcić trochę czasu zaplanowaniu całego procesu odchudzania. Nie należy to do najprostszych zadań. Jeśli nie mamy pojęcia o kaloriach, składnikach odżywczych, zdrowym jedzeniu, planowaniu posiłków, spalaniu tkanki tłuszczowej, to raczej trudno nam będzie o schudnięcie. Odchudzanie na wezwanie to nie jest najlepsza droga. Nie można jedynie po zobaczeniu swojej sylwetki w lustrze nagle i pod wpływem emocji stwierdzić, że będziemy się odchudzać. Odchudzanie to poważna i wiążąca się z dużymi konsekwencjami decyzja. Nie można jej podjąć bez głębszego zastanowienia się. Niemożliwe, że schudniesz bez wyrzeczeń, niestety. Odchudzanie wymaga zmiany swoich przyzwyczajeń żywieniowych, planowania posiłków, gotowania i kupowania wyłącznie zdrowych, pełnowartościowych, zawierających mnóstwo witamin i minerałów produktów i zrezygnowania z chipsów, przekąsek między posiłkami i słodyczy. Słodycze należy zastąpić owocami, które zawierają dobre cukry. Co możesz i powinnaś jeść, będąc na diecie? Przede wszystkim należy pamiętać o bilansie kalorycznym, czyli nie możemy przekroczyć ustalonej najlepiej przez dietetyka liczby kalorii. Następnie trzeba pamiętać o tym, by nasze potrawy zawierały białko, węglowodany i wszystko, co jest nam potrzebne, by nasz organizm nie stwierdził, że przyszedł czas głodówki, więc powinien zacząć odkładać tłuszcz. Głodówka powoduje właśnie odkładanie tłuszczu w organizmie. Organizm nie wie wtedy, co się dzieje i wydaje mu się, że powinien odkładać kalorie, zamiast je wykorzystywać do normalnego funkcjonowania. Chcąc schudnąć, trzeba się przygotować na to, że nie będzie to krótki proces. Aby rzeczywiście schudnąć i nie przytyć zaraz po schudnięciu, należy przygotować się na to, że będziesz jeść trochę mniej niż zawsze i zdrowo, poświęcać czas na sport i czekać długo, aż kolejne kilogramy odejdą w niepamięć. Niezdrowe odchudzanie powoduje jedynie to, że zaraz po schudnięciu i powrocie do starych nawyków żywieniowych, znów tyjemy. Efekt jo-jo jest wynikiem nieracjonalnego zupełnie odchudzania. O wiele lepiej jest zdecydować się na zmianę sposobu żywienia i zaplanować cały czas odchudzania, a także przygotować się na to, że nie od razu będziemy mogli liczyć na duży spadek wagi. Na początku procesu odchudzania organizm pozbywa się przede wszystkim wody, która może sprawiać wrażenie, że jesteśmy grubsi, niż jest to naprawdę. Podczas odchudzania należy jeść pięć razy dziennie małe porcje. Dzięki temu organizm będzie wiedział, że nie musi przygotowywać się na czas głodowania, nie będzie odkładał tłuszczu na czarną godzinę. Organizm, któremu regularnie i w mniejszych porcjach dostarczamy pożywienia, wie, że nie musi niczego odkładać. Wszystko, czego mu dostarczysz, zużyje, a może nawet zużyje to, co już zdążył zgromadzić na czas postu, wszelki, niepotrzebny tłuszcz. Zamiast zapewniać sobie dobry nastrój poprzez jedzenie słodyczy, o wiele lepiej zdecydować się na regularne treningi podczas których są produkowane hormony szczęścia, czyli endorfiny. To dzięki treningom poczujemy się sprawniejsi i szczuplejsi, a waga powoli zacznie spadać. Wybierz taki trening, który nie będzie sprawiał ci nieprzyjemności. Nie warto decydować się na sport, którego nie lubimy, to nie przyniesie niczego dobrego. Nie będziemy przede wszystkim czuli motywacji do ćwiczeń, bo nie będą nam one sprawiać żadnej przyjemności, nasza psychika będzie je kojarzyła wyłącznie z męczarnią i cierpieniem. Najlepiej wypróbować dużo różnych aktywności fizycznych, by ostatecznie zdecydować się na jedną z nich. Spróbuj na przykład jazdy rowerem. Rower pozwoli nie tylko na to, by nabrać sprawności fizycznej i schudnąć, ale także przejażdżki mogą stać się świetnym sposobem na zwiedzenie przynajmniej najbliższych okolic. Świat oglądany z roweru wygląda trochę inaczej, krajobrazy zmieniają się szybciej, niż ma to miejsce podczas spaceru czy biegu. To świetna opcja dla tych, którzy lubią pedałować, a przy okazji oglądać otaczającą rzeczywistość. Poza tym możesz wtedy odetchnąć świeżym powietrzem i poczuć wiatr. Szczególnie warto wybrać się na przejażdżkę wiosną lub latem, kiedy jest ciepło i można przy okazji się opalić. Obecnie wielu ludzi biega, to dobry sport dla tych, którzy nie chcą wydawać pieniędzy na przykład na siłownię, a w pobliżu ich miejsca zamieszkania znajdują się tereny idealne do joggingu. Podczas biegania należy jednak uważać na kolana, na to, by ich nie przeciążyć. Biegacze nie zwracają uwagi na warunki pogodowe, nie jest dla nich ważne, czy właśnie trwa lato czy może zima i ziemia jest pokryta lodem i śniegiem. Na początku oczywiście nie warto decydować się na bardzo długie trasy, należy wybrać takie, które rzeczywiście uda nam się pokonać bez zniechęcenia. Zbytnie przemęczenie może jedynie spowodować utratę motywacji. Musimy pamiętać bezustannie, że sport ma być dla nas przyjemny, a nie być męczarnią. Tylko wtedy możliwe, że będziemy trenować przez całe życie i nie zrezygnujemy ze sportu tylko dlatego, że już osiągnęliśmy wymarzoną wagę. Wiele osób obecnie decyduje się na siłownię, najlepiej ćwiczyć na siłowni pod okiem trenera, żeby nie narazić się na kontuzję już na początku swojej przygody ze sportem. Siłownia ma do zaoferowania treningu nie tylko siłowe. Dla osób lubiących jeździć rowerem, ale nie zimą, dobrym wyborem może być rower stacjonarny. Minusem siłowni jest oczywiście cena karnetu. Nie zawsze możemy sobie pozwolić na korzystanie z siłowni. Nie jest to darmowe. Z drugiej strony to, że zapłaciliśmy będzie nas motywowało do tego, by korzystać regularnie z oferty siłowni. Jeśli lubisz sporty zespołowe, może warto zebrać grupę ludzi, którzy też je lubią, wynająć salę i zacząć grać. Może chodząc do szkoły, grałeś w koszykówkę lub siatkówkę, i sprawiało ci to ogromną przyjemność. Jeśli tak było, to czemu teraz nie wykorzystać tego zapału. Gra zespołowa ma też takie zalety, że pozwala na wspólne spędzenie czasu, integruje ludzi. Odchudzanie na wezwanie jest możliwe wtedy, gdy rzeczywiście polubisz dany sport i zdrowe jedzenie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here