Planowanie diety

Wiele osób zastanawia się, co zrobić, aby schudnąć. Otyłość to jedna z cywilizacyjnych chorób. Czym jest spowodowana? Przede wszystkim siedzącym trybem życia i jedzeniem fast foodów, które z pełnowartościowym jedzeniem niewiele mają wspólnego. Co może nam pomóc w zrzuceniu kilku zbędnych kilogramów i uchronieniu swojego zdrowia? Cytryna na odchudzanie pomaga przede wszystkim. Nie tylko ułatwia odchudzanie, ale również ma wiele właściwości zdrowotnych. Oczyszcza organizm z toksyn, wspomaga leczenie kamicy nerkowej i osteoporozy. Toksyny gromadzą się w naszych organizmach bezustannie. Żyjemy w miastach, gdzie ciągle oddychamy powietrzem pełnym spalin. To nie wpływa dobrze na naszą kondycję fizyczną i psychiczną. Złe samopoczucie, różnorodne bóle, przede wszystkim głowy to efekt tego, jak na co dzień żyjemy. Czy ruch jest istotną częścią naszego życia, czy może większość dni spędzamy, siedząc lub leżąc. Woda z sokiem z cytryny pita codziennie może nam pomóc we wzmocnieniu naszej zdrowotnej kondycji, szczególnie warto pić ją w czasie jesienno-zimowym, kiedy nietrudno o infekcję. Cytryna ma właściwości uodparniające. Witamina C wzmacnia nasz organizm. Cytryna zmniejsza łaknienie, poprawia stan skóry i zapobiega parodontozie. Dzięki niej zmniejszeniu ulegają też dolegliwości skórne, takie jak na przykład łupież. Jak jeszcze się odchudzać? Warto oczywiście ustalić sobie dietę. Jeśli nie wiemy absolutnie niczego na temat składników odżywczych poszczególnych produktów spożywczych, warto zwrócić się do dietetyka o pomoc. On dobierze nam dietę odpowiednią dla naszego organizmu, naszej płci i wagi. Nie powinniśmy ograniczać zbytnio kaloryczności posiłków, bo może to prowadzić jedynie do tego, że najpierw mocno schudniemy, po czym bardzo przytyjemy. Efekt jojo gwarantowany, a przecież tego nie chcemy. Należy ograniczyć kalorie na tyle, by nie odczuwać głodu i móc normalnie funkcjonować, nie myśląc bezustannie o jedzeniu. Głodówka może nas doprowadzić jedynie do choroby. A chyba naszym celem nie jest stanie się anorektyczką lub bulimiczką. Odchudzanie musi być zdrowe i takie może być, trzeba tylko rozsądnie do niego podejść. Niewskazane jest też podjadanie między posiłkami. Niestety ale łasuchy mogą mieć duży problem z odchudzaniem, bo słodycze niestety należą do produktów raczej zakazanych podczas odchudzania. Słodycze należy zastąpić owocami, które nie powodują tycia i zawierają zdrowe cukry. Tylko zdrowe, racjonalne odżywianie może przynieść pozytywne efekty. Zbilansowana dieta to taka, w której nie brakuje, węglowodanów, białka, witamin i minerałów. Taka, która jest pełna dobrych składników odżywczych. Jednak sama cytryna na odchudzanie i zdrowe odżywianie się nie wystarczy, jeśli chcemy rzeczywiście schudnąć. Ważny jest również sport. Można na przykład ćwiczyć w domu – włączyć energetyczną muzykę i wybrany trening. Na początku nie powinno się przeforsowywać, bo sport szybko nam się znudzi i nas zmęczy zupełnie niepotrzebnie. Możemy jeździć rowerem, pływać, grać w koszykówkę, piłkę nożną lub siatkówkę. Najważniejsze, by wybrać sport, który się rzeczywiście polubi, do którego nie będziemy się zmuszali, taki, który sprawia nam przyjemność, a nie ból. Dzięki temu sport wejdzie nam w krew, stanie się przyzwyczajeniem. Nie zrezygnujemy z niego, gdy tylko uda nam się osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Będziemy ćwiczyć nawet wtedy, gdy już będziemy szczupli i zupełnie zdrowi. Zanim wybierzemy odpowiedni dla siebie sport, powinniśmy przemyśleć dobrze naszą decyzję. A może wybór padnie na jakąś zupełnie nietypową dyscyplinę? Może pokochamy wspinaczkę górską lub nurkowanie? Każdy z nas ma inne predyspozycje inne rzeczy sprawiają mu przyjemność. Nie róbmy tego, czego nie chcemy, na siłę. Wybierzmy to, co lubimy. Przy odpowiednim doborze diety to również ważna zasada. Nie warto się poświęcać, jedząc coś, co kompletnie nie trafia w nasz gust smakowy. Zmuszanie się do jedzenia czego tylko dlatego, że jest to zdrowe, jest całkowicie bezsensowne. Gdy już skończymy odchudzanie, wrócimy do naszych przyzwyczajeń smakowych. Rezygnacja z tego, czym żywiliśmy się do tej pory, nie musi być bolesna. Doświadczony dietetyk na pewno znajdzie dla nas takie produkty i potrawy, które rzeczywiście polubimy. Uwierz w siebie, zanim zaczniesz odchudzanie. Nie poddawaj się i bądź cierpliwy. Na zdrowej diecie na pewno Twoja waga nie spadnie gwałtownie, ale będzie spadać bardzo powoli. To jak najbardziej normalny proces. Nie od razu możesz schudnąć, tak samo jak nie możesz nagle przytyć. Organizm to inteligentna maszyna, która nie może nagle zacząć działać zupełnie niekonwencjonalnie. Zanim zdecydujesz się na dietę, rozejrzyj się za osobami, które będą cię wspierać w tej decyzji. Pamiętaj, że rezygnacja z domowych obiadów nie jest prosta, będziesz musiał zatroszczyć się o całkowicie indywidualną dietę, a to wiąże się często z dodatkowymi kosztami jedzenia i koniecznością nauczenia się przygotowywania zdrowych posiłków. Będziesz musiał poświęcić swój czas na ugotowanie tego, co pozwoli ci na schudnięcie. Poza tym uprawianie sportu też może wiązać się z dodatkowym kosztem, być może będziesz musiał kupić rower czy wykupić karnet na siłownię lub basen. Pamiętaj jednak, że robisz to dla swojego zdrowia. Warto zawalczyć o siebie, piękną sylwetkę, którą będziesz mógł pochwalić się na plaży. A może w końcu uda Ci się wskoczyć w ulubione, za małe już spodnie? Mniejszy rozmiar ubrań może Ci dać mnóstwo satysfakcji i wzmocnić Twoją wiarę w siebie. Tylko wytrwałość, świadomość tego, o co walczysz, cierpliwość i skupienie na celu pozwoli ci osiągnąć sylwetkę, o jakiej od dawna marzyłeś. Zastosuj dietę cytrynową, pij codziennie sok z wyciskaną dużą ilością cytrynowego soku, trenuj codziennie (jeden dzień przeznacz na odpoczynek), pracuj nas sobą wytrwale, aż ci się uda. Sprawdzaj, ile schudłeś co jakiś czas, ustal konkretny dzień pomiarów, kiedy będzie mierzył, ile centymetrów ubyło ci w kolejnych partiach ciała. W końcu osiągniesz to, czego chciałeś. Twoja sylwetka nabierze smukłości i giętkości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here