Jak wybrać sprzęt do treningu siłowego

Nie ma wątpliwości, że trening siłowy wpływa pozytywnie na naszą sprawność. Można go połączyć z ćwiczeniami cardio, aby wzmocnić układ sercowo-naczyniowy, wyrzeźbić mięśnie, zwiększyć zakres ruchu i poprawić samopoczucie. Taki plan treningowy zmniejsza też ryzyko kontuzji. Sprawdź, jaki sprzęt powinien znaleźć się w siłowni!

Hantle

To podstawowy element wyposażenia każdej siłowni. Hantle skierowane są zarówno do początkujących, jak i średniozaawansowanych sportowców. Można je łatwo włączyć do treningu siłowego, cardio i funkcjonalnego. Wspaniale urozmaicą plan ćwiczeń. Różnią się ciężarem, kształtem, wielkością i materiałem, z którego zostały wykonane. Dzięki temu z pewnością dobierzesz je do swoich potrzeb.

Hantle

Sztangi

Sztanga nie jest tylko zarezerwowana dla olimpijczyków i kulturystów. Może być Twoim najlepszym sprzymierzeńcem podczas wykonywania przysiadów, martwych ciągów i rwania. Sztangi pozwalają pójść o wiele dalej niż klasyczne hantle. Wystarczy, że ustawisz odpowiednie obciążenia po obu stronach metalowego drążka. Pamiętaj, aby dopasować je do swoich aktualnych możliwości. Dzięki temu zmniejszysz ryzyko kontuzji.

Sztanga body bar

To żelazna sztanga pokryta neoprenową powłoką. Dostępna jest w kilku ciężarach, dzięki czemu dopasujesz ją do swojego stopnia zaawansowania. Zapewnia wygodny i pewny chwyt, dlatego nie musisz się martwić, że nieoczekiwania ją opuścisz. Poszczególne ciężary oznaczone są kolorowymi końcówkami, co ułatwia identyfikację. Sztangi body bar sprawdzą się doskonale podczas treningu funkcjonalnego, cardio i siłowego. Przynoszą w szybkim czasie doskonałe rezultaty.

Kettlebell

Jeśli szukasz stylowego i wytrzymałego kettlebell, skorzystaj z oferty Apus-Sports.com-dystrybutor sprzętu fitness. Pozwala uzyskać wysportowaną sylwetkę, z naciskiem na budowanie siły, a nie masy mięśniowej. Taki trening wzmacnia core, dolną część pleców i pośladki. Podczas gdy ciężkie kettlebells sprawdzą się podczas martwego ciągu, lżejszy sprzęt jest prostym i skutecznym dodatkiem do ćwiczeń cardio. Trening z kettlebell nie tylko pozwala spalić dużą liczbę kalorii, lecz także angażuje wszystkie mięśnie, których używasz na co dzień.

Kettlebell

Hexbar

Hexbar został stworzony i opatentowany w 1985 roku przez trójboistę, który chciał pracować nad mięśniami używanymi w czasie przysiadów i martwego ciągu, pomimo przewlekłego bólu pleców. Wspomniany sprzęt jest świetną alternatywą dla tradycyjnej sztangi. Pozwala przyjąć lepszą pozycję podczas ćwiczeń, odciążając ścięgna podkolanowe, pośladki i dolną część pleców, jednocześnie je wzmacniając. Co ciekawe, korzystając z hexabar możesz podnieść więcej niż w standardowym martwym ciągu. W ten sposób popracujesz nad siłą mięśni, zmniejszając ryzyko kontuzji.

Gryf łamany

Skupiając się na przysiadach, martwym ciągu i wyciskaniu sztangi nad głowę, możesz nieco zaniedbać bicepsy. Pamiętaj jednak, że odgrywają bardzo ważną rolę w większości ćwiczeń. W Twojej siłowni nie może więc zabraknąć gryfu łamanego. Ma pewny i mocny chwyt, co zwiększa bezpieczeństwo w czasie treningów. Zapewnia wytrzymałość w każdych warunkach, spełniając potrzeby nawet najbardziej wymagających sportowców.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here