Jak wspierać odporność u dzieci

Odporność u dzieci kształtuje się w pierwszych miesiącach i latach życia, a proces ten może trwać nawet kilkanaście lat. Z tego względu warto wspierać układ odpornościowy dziecka, tak by był silniejszy i łatwiej uczył się reagować na zagrażające zdrowiu czynniki. Odporność dziecka możemy wspierać na wiele sposobów, za pomocą diety, zdrowego stylu życia oraz suplementów. Radzimy, jak zadbać o odporność malucha, tak by miał dobre samopoczucie nawet w sezonie jesienno-zimowym.

Odporność u dzieci – dlaczego warto ją wspierać?

Dziecko przychodzi na świat wyposażone w przeciwciała, które dostaje od mamy. Stopniowo ta bierna odporność zanika i dziecko musi wykształcić własną odpowiedź immunologiczną. Odporność u dzieci kształtuje się powoli, a kluczowe dla niej są pierwsze lata życia. Bo to wtedy jego organizm uczy się odpowiednio reagować na niekorzystne czynniki zewnętrzne. Wspierając układ immunologiczny dziecka w tym okresie, nie tylko pozwalamy mu sprawniej pracować i uczyć się właściwych reakcji, ale także sprawiamy, że dziecko łagodniej przechodzi przez okres jesieni i zimy oraz rzadziej ma złe samopoczucie.

Co na odporność dla dzieci?

Na odporność u dzieci najlepsza jest zdrowa, zbilansowana dieta. Po ukończeniu przez dziecko 6. miesiąca życia warto zacząć wprowadzać do jego diety produkty bogate w witaminy i inne składniki ważne dla dobrej odporności. Szczególnie polecane są owoce (jabłka, banany) i warzywa (brokuły, ziemniaki, marchewka) oraz kaszki zbożowe, nabiał i jajka. Można też zacząć uczyć dziecko jeść ryby morskie. Są one bogatym źródłem kwasów omega-3 i witaminy D, które stanowią niezbędne wsparcie dla odporności dziecka.

Oprócz tego warto eksponować skórę dziecka na słońce przez 15 minut dziennie. Promienie słoneczne to naturalne źródło witaminy D3, która pod ich wpływem syntetyzowana jest w skórze.

odporność u dzieci dba także jego mikrobiom. Zadbamy o niego także za pomocą diety, podając dziecku produkty bogate w bakterie probiotyczne i prebiotyki, wspierające florę bakteryjną jelit (kiszonki, jogurty, warzywa, owoce, kasze).

Witamina D dla dzieci – kiedy i jak ją suplementować?

Z pomocą przychodzą preparaty dla dzieci zawierające witaminę D w kroplach, za pomocą których witaminę D suplementować można przez cały rok. Zaleca się, by najmłodszym dzieciom (noworodkom i niemowlętom do 6. miesiąca życia) podawać 400 UI witaminy D dziennie. Następnie ilość tę należy zwiększyć do 400-600 UI. Od 1. roku życia odpowiednia ilość witaminy D dla dzieci to 600-800 UI dziennie.

Artykuł sponsorowany.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here