Chcesz schudnąć? Poznaj podstawy walki z kilogramami

Każdego roku mnóstwo ludzi postanawia sobie, że po Sylwestrze weźmie się za siebie i poważnie zajmie się swoją sylwetką. Doskonale pokazuje to, jak wielu ludzi nie jest zadowolonych ze swojego wyglądu zewnętrznego. Trudno jednak jest się temu dziwić, bowiem w obecnych czasach z dosłownie każdej strony jesteśmy bombardowani reklamami i innymi treściami marketingowymi, które promują ideał szczupłej i wysportowanej sylwetki. Pomijając jednak fakt, że większość takich zdjęć atrakcyjnych modeli zostaje wcześniej poddana obróbce w celu wyeliminowania wszystkich niedoskonałości, to jednak zadbanie o swoją sylwetkę jest doskonałym pomysłem. Nie chodzi oczywiście o ślepą pogoń za ideałami, które tak naprawdę nie są realne i nie da się ich osiągnąć. Mimo wszystko jednak wysportowana sylwetka sprawia, że czujemy się lepiej – i tak też wyglądamy w oczach innych ludzi. Nie oszukujmy się: nadmiar kilogramów nie jest atrakcyjny. Przede wszystkim pokazuje on, że dana osoba nie chce lub nie potrafi skutecznie o siebie zadbać. Automatycznie sprawia to, że osoba taka nie uchodzi za zbyt godną zaufania i porządną. Otyłość jest zwykle skutkiem złego stylu życia. Warto też pamiętać, że nadmiar kilogramów może stanowić ogromne zagrożenie dla naszego zdrowia lub nawet życia. Jak pokazują statystki, z powodu otyłości co roku na całym świecie umierają setki tysiące ludzi. Otyłość prowadzi bowiem do innych, śmiertelnie groźnych chorób, takich jak zawały serca, udary czy niektóre nowotwory. Chęć zadbania o swoją sylwetkę zmusza nas zatem do zmiany swojego stylu życia na lepsze, co zawsze jest dla nas niezwykle korzystne. Warto zatem zastanowić się, co każdy z nas może zrobić, aby cieszyć się lepszą sylwetką. Obecnie jest to bardzo popularny temat, którym interesuje się mnóstwo ludzi. Niestety, jak w każdej innej dziedzinie – tam, gdzie jest wielu potencjalnych klientów, pojawiają się również mało wiarygodne oferty. Podobnie jak w przypadku odchudzania. Jesteśmy tu nieustannie zalewani reklamami mówiącymi o „cudownych” środkach, które pozwalają na zrzucenie nadmiaru kilogramów bez żadnego wysiłku. Jeśli komuś zależy na realnych efektach, to z góry musi odrzucić wszystkie tego typu rzeczy. Brzmią one co prawda bardzo zachęcająco, ale niestety w żadnym wypadku nie są skuteczne. Fakt, dobre suplementy diety mogą znacznie wspomóc nasze wysiłki. Jeśli ktoś jednak reklamuje możliwość pozbycia się nadmiaru kilogramów bez wkładania w to żadnej pracy, to niestety – zwyczajnie nas okłamuje. Musimy z góry uświadomić sobie fakt, że nie da się w tej dziedzinie osiągnąć żadnych zadowalających efektów bez ciężkiej pracy i wielu wysiłków. Im bardziej będziemy w stanie zrezygnować z naszych zgubnych, codziennych nawyków i większą determinacją się wykażemy, tym lepiej dla nas. W niektórych przypadkach nie jest to proste. Nic nie przychodzi tu za darmo, a na wszystkie wyniki musimy sobie zapracować. Z drugiej strony sprawia to, że praca nad swoją sylwetką jest zajęciem niezwykle satysfakcjonującym. Mamy pełną świadomość tego, że wszystko osiągnęliśmy tu wyłącznie dzięki silnej woli. Skoro reklamowane „cudowne” preparaty nie są tak skuteczne, to od czego należy zacząć? Skuteczne odchudzanie się zbudowane jest na dwóch podstawowych fundamentach – zdrowej diecie oraz aktywności fizycznej. Wbrew pozorom, do żadnej z tych kwestii nie musimy podchodzić szczególnie radykalnie, aby móc zrobić dla siebie coś dobrego. Jeśli chodzi o sport, to możemy zajmować się nim na wiele sposobów. Mówiąc ogólnie, w odchudzaniu chodzi głównie o ćwiczenia typu cardio. Jest to w zasadzie każdy trening, który wymaga od nas mocnego spocenia się i zmachania. Może to być bieganie, jazda na rowerze, długie spacery, pływanie, gra w piłkę i wiele innych dyscyplin. Im więcej męczymy się przy takich aktywnościach, tym lepiej dla nas. Trening cardio jest polecany między innymi osobom z chorobami serca. Doskonale wzmacnia on układ krwionośny człowieka, poprawia ciśnienie krwi i zapobiega różnym groźnym dolegliwościom. Trenowanie w taki sposób jest zatem niezwykle korzystne nie tylko dla naszej sylwetki, ale również zdrowia całego organizmu. Co więcej, tego typu sporty są polecane również na wszelkiego rodzaju stres i nerwy. Właściwie każdy z nas zmaga się w swoim życiu codziennym z większymi lub mniejszymi problemami. Poświęcenie chociażby kilku chwil tygodniowo na takie sporty działa bardzo relaksująco i ma zbawienny wpływ na nasz układ nerwowy. Warto pamiętać, że długotrwały stres również jest przyczyną licznych groźnych dolegliwości; przyczyna się też do rozwoju nadwagi. Jednym słowem, dobry trening wpływa zbawiennie zarówno nasze ciało, jak i umysł. Obok aktywności sportowej równie istotna jest odpowiednia dieta. W tej kwestii również możemy zrobić wiele, aby nie tylko wyglądać atrakcyjniej, ale po prostu lepiej czuć się na co dzień. Wcale nie trzeba przy tym przestrzegać licznych rygorystycznych zasad i odmawiać sobie wszystkiego. W pierwszej kolejności trzeba jednak zrezygnować ze swoich zgubnych nawyków i wyrzucić z jadłospisu te pokarmy, które są dla nas szkodliwe. Do tej grupy z pewnością zaliczają się różnego rodzaju słodycze czy „śmieciowe” jedzenie. Można jednak znaleźć dla nich wiele alternatyw. Na przykład, zamiast słodkich ciastek dobrą propozycją są ciastka owsiane na odchudzanie. Pod żadnym pozorem nie chodzi tu również o to, aby na siłę jeść jak najmniej i zwyczajnie głodzić się. Jest to ogromny błąd, który jednak popełnia mnóstwo ludzi – odchudzanie się nie polega na ograniczaniu sobie jedzenia! Przeciwnie, dobra dieta może i powinna być całkiem obfita, jeśli tylko będzie składała się ze zdrowych dla nas składników. Rzeczywiście skuteczne odchudzanie się wymaga zatem nie tylko wysiłku, ale również odpowiedniego podejścia oraz podstawowej wiedzy. Jedynie dzięki niej będziemy w stanie uniknąć błędów, których konsekwencje mogą być dla nas bardzo szkodliwe. Warto o tym wiedzieć, bowiem odchudzając się w niewłaściwy sposób możemy nawet wyrządzić sobie poważną krzywdę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *